Lydnadsträning

Idag har vi varit på lydnadskurs på klubben, jag å min matte… å några till! Vi började i klubbstugan och alla människor pratade… BORING! Men sedan gick vi ut och då började det roliga. Alla som var med fick 20 min var att träna med tränaren och jag och matte hade startnummer 2! Det är ett bra nummer.

image

Min styrka är ju inte att vänta men det gick bra. Första passet arbetade vi lite med snabba sättanden och lägganden och matte fick lära sig hur hon skall göra för att jag skall fatta att man skall göra det ärtigt och snabbt! Sedan var det dags för att vila igen och det skötte jag ganska bra. Jag och matte tog en selfie!

image

Sedan var det dags för lunch och jag fick kolla på när alla åt. Efter uppehållet började vi om på ett igen och andra gången vi fick träna tränade vi på ingångar… matte är lite pinsam som inte riktigt tränar med mig utan bara antar att jag fixar allt med små handtecken och så… det har jag ju gjort oxå men nu skall det bli ändring på det. Kolla jag kan koppla av oxå!

image

Nu skall det bli ändring på saker och ting och jag och matte skall börja träna lydnad. IDAG, jo det är sant, så har matte fixat lappar med lydnadsmoment på till vår träningslåda så nu kommer de momenten att tränas oxå! Kommer nog att bli superbra å på torsdag skall vi träffa Susan och träna med henne!

imageSumma summarum så har det varit en bra dag och vi har med oss en del att träna på och matte har fått lite blodad tand! Tjohoooo! Om tre veckor tävlar vi igen och denna gången skall vi ha tränat innan!

Lämna en kommentar